Fashion & lifestyle

SIDSTE UGES PLANER/MIN FERIE TIL FUERTEVENTURA

Hello there

I bemærkede nok at der ikke udkom en ''Weekplans'' i sidste uge, hvilket skyldes at jeg var på ferie, og ingen planlagte planer havde. Derfor tænkte jeg i dag, at jeg ville opsummere hvad jeg lavede på ferien. Godt nok var det en sol ferie, hvor jeg skulle slappe af, oplade mine batterier, og hygge med min familie og min veninde, der arbejder som guide på Fuerteventura. Dog lavede vi også nogle ting, som jeg gerne vil både fortælle jer, men også vise en masse billeder af.

Som sagt var min mor, far og jeg en uge på Fuerteventura. Den trofaste læser kan måske huske, at jeg sidste vinter, var sammenlagt 1 måned på Fuerteventura, grundet min venindes guide job. Jeg havde savnet øen helt utrolig meget, og slevfølgelig min veninde, og lidt ferie tid. Sammen med os, rejse min venindes familie også, som jeg har et helt specielt forhold til, så vi var en dejlig stor gruppe afsted.

De første par dage brugte vi på at sole os, og skyde nogle billeder (mor og far havde ikke fri fra fotograf jobbet, selvom vi var på ferie). Vejret var så skønt, vi havde omkring 22-24 grader hver dag. De første par dage var Sara's og min barndomsveninde også på øen sammen med hendes kæreste, så dem hyggede vi selvfølgelig med, indtil de skulle mod Danmark igen.

I løbet af ugen, fik jeg løbe trænet et par gange. Normalt er jeg slet ikke løbe typen, fordi jeg ofte synes det er utrolig kedeligt, og jeg ikke er motiveret til det. Men når man er omgivet af havet, palmer, og solens stråler, så er situationen lidt en anden. Jeg foretrak at stå tideligt op for at løbe, og dermed være frisk til dagen, og for ikke at løbe mens det var aller varmest. Jeg elsker at komme ud om morgenen, normalt bare at gå ture når jeg er på ferie, da jeg finder det super afslappende, og motiverende, og ikke mindst inspirerende. Så det var bare et plus, at jeg kunne trække mig selv afsted, til at få løbet nogle gode turer også.

En af de andre dage startede vi dagen ud med en 18 kiloteters cykeltur rundt i byen. Det var sådan en smuk tur, hvor vi fik set byen på en helt anden måde. Vi så bl.a en strand kaldet ''popcorn stranden'', da der er sten der ligner popcorn på en prik, over alt. Det var ret sjovt at opleve. Derudover fik vi selvfølgelig fortalt en masse historie om byen, og set steder, jeg ikke vidste eksisterede. Jeg elsker sådan nogle turer, hvor man oplever steder, man ikke har set før, og især hvis man får motion på samme tid.

Imens vi var afsted, var der karneval i byen, hvilket er noget de går rigtig meget op i! Der var optog gennem byen, og folk gik all in på udklædning. Det var rigtig sjovt at opleve.

vi har spist ualmindelig meget mad! Så meget, at jeg følte mig som en elefant (en lidt rød en af slagsen), da vi skulle hjem til Danmark igen. Jeg har en regel når jeg er på ferie ''Du må spise ALT'', og det gør jeg så. Problemet (for formen, ikke for hjertet) er bare, at på Fuerteventura, går de meget op i kage! Så i frokost buffeten, var der omkring 10 forskellige kager, og man bliver vel nødt til at smage dem alle sammen, for at vurdere hvilke der er de bedste? Sådan tænkte min far og jeg i hvert fald! Min mor var lidt klogere her! Men det smagte godt! Det samme gjorde maden ude i byen. Vi spise ude alle aftener, fordi det bare er lidt hyggeligere, end at spise på et hotel. Mange af restauranterne, kunne vi huske fra sidste år, men vi fandt også nogle nye.

Hvis i er interesseret i det, er jeg igang med at ligge sidste hånd på et mad og drikke guide indlæg til Fuerteventura. Skriv endelig, om i vil have det.

Vi havde selvfølgelig også nogle gode byture! Ikke så mange som sidste år, men det passede mig HELT fint! De 2 vi havde, var der ikke sparet på noget, så jeg er godt tilfreds!

Det var nogenlunde det, jeg brugte sidste uge på

Må i have en dejlig onsdag