Fashion & lifestyle

SÅDAN FÅR JEG DRØMMEKROPPEN TILBAGE. OVERKROPSPROGRAM

Hello there.

Nu har jeg været igang med min personlige træner Anna i lidt over 2 uger, og tænker at det er på tide, at jeg viser jer mit første træningsprogram. Jeg har et til overkroppen og et til ben, baller, lår osv. I dag vil jeg vise jer mit overkropsprogram, fordi det er det jeg i dag har trænet med Anna. Måske i har set nogle af øvelserne på min instagramstory, så ville det være nemmere for jer at læse indlægget, mens i stadig kan se hvordan jeg udfører øvelserne det blev en MEGET kort træning i dag, da jeg stadig ligger syg hjemme. Faktisk gennemgik vi bare øvelserne igen, og så blev jeg smidt hjem på hovedet i seng igen. Så her ligger jeg igen, og lader op til mit event i aften .

Om en til to uger vil jeg få 2 nye træningsprogrammer, sådan at vi udskifter øvelserne, så det ikke bliver kedeligt, og vi samtidig kan ramme alle muskelgrupper, og samtidig for at udfordre kroppen, så muskulaturen ikke vænner sig til de samme øvelser.. Derfor må jeg hellere få vist jer mine nuværende programmer, før de nye kommer.

Jeg starter med en øvelse der hedder Benchpress - flat. Her skal du bruge 2 håndvægte, og en bænk at sidde på. Øvelsen skal udføres ved, at du ligger på ryggen på bænken, og fører vægtene op i luften helt lige. Jeg bruger 3 kilo, fordi jeg har nogle vat arme, haha. Men målet er selvfølgelig at komme op på 4-5 kilo senere hen. Jeg tager 4 sæt med 10-12 gentagelser i hvert sæt.

Her er en video af øvelsen HER


Næste øvelse hedder Chin-ups, og er en øvelse der skal hjælpe mig med at lave kropshævninger længere henne i forløbet, uden hjælp. Det er en øvelse jeg laver sammen med benchpress -flat. Når jeg er færdig med første sæt, af den ene øvelse, går jeg igang med et sæt af den anden øvelse, så det ikke er de samme muskler der syrer til.
Man bruger stativet man bruger til at lave kropshævninger i, og tager fat i håndtagene, mens man står på en skammel, for ikke at skulle løfte sig selv op. Øvelsen hedder faktisk excentriske, når ikke man hiver sig selv op. Når du står på skamlen, tager du et lille hop, så brystet rører stativet, og derefter sænker man sig langsomt ned. Forstår i?
Den laver jeg 4 sæt af, med 2 gentagelser i hvert sæt.

Her er en video af øvelsen HER

Den næste øvelse hedder Shoulderpress - seated, som jeg laver sammen med pulldowns. Det er en øvelse i stil med den første (Benchpress - flat), hvor man skal bruge to håndvægte og en bænk. Bænken skal rejses op, så den er 90 grader, så man sidder op på den. Som ved den anden øvelse skal man føre hænderne op over hovedet, mens man bærer håndvægtene. Det er lidt svært at forklare øvelserne, men jeg har videoer til alle øvelserne, hvor i kan se præcis hvordan man skal gøre. Jeg laver 3 sæt af denne øvelserne, med 12-15 gentagelser i hver sæt, og som den anden øvelse, bruger jeg 3 kilo.

Her er en video af øvelsen HER

Næste øvelse hedder Pulldown, og skal ligesom chin-ups hjælpe mig med senere hen, at skulle kunne lave kropshævninger uden hjælp. Det er en øvelse hvor man sidder i en maskine, hvor man trækker en metalstang hvortil vægtende er forbundet , ned foran brystet. Jeg laver 3 sæt, med 30-40 kilo, og 12-15 gentagelser i hvert sæt.

Her er en video af øvelsen HER

Den sidste øvelse hedder Facepull - standing. Det er en øvelse der foregår stående, hvor man trækker håndtaget vægtene hænger fast i til sig. Man skal stå med let spredte ben, og have håndtaget i øjenhøjde, sådan at når du trækker den til dig, er håndtaget ved din næse. Jeg laver 3 sæt, med 15 kilo, og 12-15 gentagelser i hvert sæt.

Her er en video af øvelsen. HER

Dette prgram tager mellem 45-60 min at lave.

Jeg håber i kan bruge dette indlæg til noget, og at i syntes det er fedt at følge med i mine min og Anna's træning, både jer med også på min instagram stories. Jeg vil også komme til at lave et indlæg vedrørende min kost, og de få ændringer jeg har lavet med min kost.

Hvis i er interesseret i at få Anna som træner, kan i kontakte hende her :

Mobil: 27 85 50 10
Mail: Anna@eiholm.dk
Instagram HER
Facebook side: HER

Jeg kan klart anbefale et træningsforløb med Anna. Hun er super dygtig, og har den fedeste energi. Vi har det altid virkelig sjovt samtidig med at vi træner virkelig hårdt! Hun er virkelig god til at presse mig til at give den lidt ekstra, på en måde hvor jeg aldrig har lyst til at stoppe, selvom mine muskler ikke kan mere.

Må i have en dejlig fredag

Kisses M

Synes godt om

Kommentarer

IP: 82.99.3.229

Instagram @mettehogh