Fashion & lifestyle

POSTCARD FROM MEXICO

Hello there

Kan i huske Thursday takeover #2 med min svigerinde Winnie? Hvis ikke kan i læse det HER. Som i ved er jeg super tæt med Winnie, og ser hende egentlig mest som en veninde eller en form for søster. Winnie er rejst til Mexico i 2,5 måneder, for at tage hendes praktik, i forbindelse med hendes uddannelse. Jeg ser ikke Winnie i 3 måneder grundet ferie, hvilket ikke har været lige let for mig. For mig er Winnie den jeg altid opsørger, når der er noget der går mig på, eller hvis blot jeg skal fortælle noget interessant, eller spændende der er sket. Vi FaceTimer tit, men det er ikke det samme som at sidde i sofaen i hendes og min brors lejlighed i Aarhus, og snakke om alt mellem himmel og jord, og spise snacks til vi er ved at sprække.

Nå men nok om det. Jeg spurgte Winnie om hun kunne være interesseret i at lavet et indlæg på min blog, omkring hendes tur, da jeg ved hun har rejst til de smukekste steder i Mexico, og har oplevet nogle skønne ting. Det ville hun selvfølgelig gerne.
Jeg håber i synes det er lige så hyggeligt jeg jeg synes, at hun gæster en gang i mellem her på bloggen

Kisses M

____________________________________________

Hej igen,

Den faste læser her på Mettes blog, vil måske kunne huske at jeg tidligere har lavet et indlæg her. Det omhandlede boligindretning, men denne gang kommer det til at handle om noget lidt andet. Til jer der ikke læste med sidst, er jeg Mettes svigerinde (kæreste med hendes bror, Martin). Jeg opholder mig på nuværende tidspunkt i Mexico og har gjort det de sidste 2 måneder. Derfor har Mette spurgt, om jeg ville lave et indlæg til bloggen omkring det, og selvfølgelig vil jeg da det

Jeg er i Mexico sammen med min gode veninde Ditte Marie, som jeg studerer sammen med. Vi er her for at tage vores praktik forløb i retail design. Vi er i praktik hos et arkitekt firma, hvor vores opgave går ud på, at redesigne en beboelse til et hotel. Det er et super spændende projekt, men også ret omfattende, da vi kun har 2,5 måneds praktik. Vi har været så privilegeret, at få lov at bo, i det hus, som vi skal redesigne, under hele vores ophold. Her er lidt billeder fra huset og området.

Da vi ankom, var vi ret rundt på gulvet på grund af den lange rejse og jetlaget. Derudover tog det ret lang tid for mig, at vænne mig til de nye omgivelser. Jeg er virkelig en tryghedsnarkoman, og det at komme herned, hvor alt er anderledes og samtidig være 10.000 km væk hjemmefra, var ikke just noget jeg synes var særlig fedt. Så de første uger, var ikke særlig sjove og inspirerende for mig, da jeg gik med en konstant hjemve og egentlig allerhelst bare ville hjem. Heldigvis er jeg omringet af de bedste mennesker i mit liv, der virkelig hjalp mig gennem den periode. Efter jeg var ovenpå igen kunne jeg fokusere på projektet og nyde at være her.

Det meste af tiden her går med projektet, men vi har dog også taget os tid til, at holde lidt ferie. Mine forældre har været på besøg, hvor vi tog en uge til kysten, ved byen Zihuatanejo. Et super flot og hyggeligt sted, som ikke var særlig turistpræget. Efter Zihuatanejo tog mine forældre tilbage til DK og Ditte Marie og jeg tog til Mexico City – absolut ikke nogen succes for os! Mexico City er jo som bekendt en meget stor by og kendt som en af verdens mest usikre byer og det var måske bare ikke lige en kombination, som vi synes særlig godt om. Vi boede på et Airbnb i et lille kvarter, som egentlig var meget hyggeligt. Den første dag tog vi ind til midtbyen, hvor dagen startede meget fredelig og hyggelig. Efter vi havde fået frokost var det som om, at hele byen var vågnet og alle beboere befandt sig det samme sted som os. Der var SÅ mange mennesker og total kaos. Ditte Marie fik stjålet hendes telefon og pludselig befandt vi os, i det kvarter vi havde fået at vide, at vi absolut IKKE skulle befinde os i. Vi kom sikkert hjem, men efter den dag var vi ikke videre begejstret for den by.

Efter et par dage i Mexico City rejste vi til Cancún, hvor vi skulle være en uge. Cancún er en opbygget by, som ikke er særlig charmerende, men til gengæld vildt turistet. Deres strande er fantastiske, men bortset fra det, synes jeg ikke at byen var noget særligt. Vi var på en éndagstur til øen Isla Mujeres, som ligger lige ud for Cancún. Det var en flot oplevelse og en hyggelig ø. En af de sidste dage tog vi en tur til byen Tulum. Det er det smukkeste sted med de smukkeste og lækreste strande. Hele stedet er meget mere personligt og charmerende en nogen af de andre, meget turistede steder. Der var en helt anden ro og atmosfære. Hvis I på et tidspunkt planlægger en ferie til Mexico, vil jeg klart anbefale Tulum, af de steder vi har væretJVi besøgte NEST hotellet, som vi fik lov at opholde os på, den pågældende dag, for også at lave noget research til vores projekt. Det er et virkelig smukt og charmerende hotel, som virkelig forstår sig på indretning.

Nu er vi så tilbage i huset, hvor vi laver vores projekt og Martin er kommet på besøg. Så nu holder jeg lidt ferie med ham, inden han rejser videre til Boston og Ditte Marie og jeg rejser hjem til DK J

Jeg har valgt ikke at gå alt for meget i dybden med selve projektet, da alle tegninger heller ikke er færdige endnu. Men til de interesserede kan i følge med

på min instagram @winnienoergaard hvor jeg løbende opdatere omkring projektet, når tegninger bliver færdige.
Jeg vil til sidst lige tilføje, at inden jeg rejste af sted, var de fleste kommentarer fra folk; ”Pas nu på dig selv, Mexico er et farligt sted”. Og ja, de har muligvis ret, men Mexico er meget mere end det! Bortset fra Mexico City har jeg kun gode ting at sige om Mexico og folkene her er så søde og imødekommende. Nogle gange skal man bare springe ud i det og opleve ting på egen hånd, i stedet for at lytte til alle de fordomme som folk har. De fleste af dem der kom med ”pas på” kommentarerne er folk der slet ikke selv har oplevet Mexico. Selvfølgelig skal man passe på, det skal man alle steder, men hvis man bare bruger sin sunde fornuft så skal det hele nok gåJ

Spring ud i det piger og gør hvad i drømmer om, også selv om andre måske ikke altid mener det er verdens bedste ide!

Det var alt fra mig, Take care