Fashion & lifestyle

MY FIRST TIME IN SAMARIA

Hello there

Som i kunne se på min Instagram i sidste uge, var jeg med Sara på udflugt til Samaia kløften. Det var en udflugt jeg havde glædet mig helt utrolig meget til, da jeg havde hørt, at det skulle være en super smuk tur. Vi stod op kl. 04.45 om morgenen, og blev hentet af en bus, hvorefter vi skulle samle nogle gæster op, ved forskellige hotelller, som også skulle med. Så kørte vi mod Samaria, hvilket tog omkirng 1,5 timer. Vi holdte ind et lille sted, 20 min derfra, for at få lidt mad i maven, inden vi skulle gå i flere timer, hvor der ingen muligheder er, for at købe mad undervejs. Turen var 16 km lang, og de første 4 km er ned af trapper lavet af sten, så der skulle man virkelig holde øjnene i jorden, for ikke at vælte. På turen kom vi forbi en ''flod/vandfald'', hvor vandet var så rent, at vi kunne drikke det. Det var også den eneste mulighed der var, for at få vand på turen. Det lyder skørt at sige, at der er forskel på vand, men det her smagte virkelig godt! Det var simpelthen så rent. Gid man kunne tage noget med hjem, haha.

Flere steder på turen skulle vi over små cute broer, for at krydse vandet, det var simpelthen så hyggeligt. Der var kæmpe store bjerge på hver side af os, det meste af turen også, og det smalleste sted, var der kun 3 meter, fra bjerg til bjerg. Der var små pause steder undervejs hele vejen igennen, hvor det var muligt at spise sin madpakke (hvis man havde taget sådan en med, set i bagspejlet var det nok en god ide at have det), og hvor der frit gik geder, og var heste og æsler der godt nok havde snor på.

Det var en helt surealistisk oplevelse, alt var så smukt. Det er forår, så alle blomsterne er lige sprunget ud. Jeg kan slet ikke beskrive det, men det var helt fantastisk! Klart over alle mine forventninger!

Da vi endelig kom ud fra kløften, og havde gået de 16 km, skulle vi vente på vores færge, som først ville sejle kl. 17.00, så vi havde en del slap af tid efterfølgende, hvilket også var tiltrængt. Vi kom igennem på 5 timer, hvilket jeg var super tilfreds med, da det var min første tur, vi startede 1 time efter alle andre på vores ''hold'' da vi gik bagtrop, og vi gik og hyggede os, tog en masse billeder, og bare nød turen.

Det er klart en tur jeg gerne vil gå igen! Jeg regner stærkt med at komme tilbage, denne sommer, så måske jeg skal gå den igen der. Who knows'?

Da vi kom hjem var jeg ret overrasket over, at mine ben ikke gjorde mere ondt, end de gjorde. Jeg følte ikke de var mere ømme, end hvis jeg havde trænet ben i fitnesscenteret. Dog vil jeg sige, at jeg trækker det i mig igen, det er lidt over en uge siden nu, og mine ben gjorde ondt i 4-5 dage efter, haha. Dog vil jeg sige til mit forsvar, at jeg heller ikke tror, at det hjalp, at jeg gik en tur på 13 km, 2 dge efter.

Men i hvert fald, alt alt, så var det en helt fantastisk tur, jeg varmt kan anbefale ALLE at tage med på, hvis i har mulighed for det. DOG vil jeg minde jer om, at man IKKE skal tage på turen, hvis man er dårligt gående, har start ryg, knæ eller andet, da det er noget svært tærænd at gå på, og det er utrolig hårdt for kroppen, men det er ikke umuligt. Vi havde flere på turen, der var 75+, som kom igennem med et smil. Men man skal overveje turen, før man sætter sig ind i bussen.

Jeg håber i kunne bruge mine ord, og min oplevelse til noget. Om ikke andet blev jeg selv mindet om, hvor god en oplevelse det var. Jeg har vedhæftet lidt billeder, så i kan få en fornemmelse af, hvordan det ser ud på turen.

Må i have en dejlig mandag