Fashion & lifestyle

MIT UNDERKROPS TRÆNINGSPROGRAM

Hello there

Jeg har lige været igennem min bentræning i dag. I fredags fik jeg mine to nye træningsprogrammer, og jeg tænkte derfor, at jeg ikke kunne trække den længere med at vise jer det gamle underkrops program. Så her kommer det. Hvis ikke I har læst mit indlæg om mit overkrops kropgram, kan I læse det (HER), så har I i hvert fald øvelser til hele kroppen, helt GRATIS!

I mit underkropsprogram starter jeg altid med Back squat (almindelig squat). Jeg tog 20 kilo og 10 -12 gentagelser. I denne øvelse tog jeg 4 sæt. Jeg tror, I alle kender Squat, men hvis ikke, så er det en øvelse for lår og baller. Jeg har linket til en video, hvor der bliver vist, hvordan øvelsen laves korrekt.

Video: HER


Den næste øvelse jeg laver hedder Laying legcurl. Den tager jeg 4 sæt af med 40pund og 10-12 gentagelser. Den her øvelse kan virkelig få benene til at syre! Denne øvelse udføres på en maskine, jeg tror er i alle centre. Man ligger i maskinen og bøjer benene op mod ballerne. Billedet og videoen under vil demonstrere det bedre, end jeg kan fortælle, hehe.
Denne øvelse bliver lavet sammen med Back squat. Det vil sige, at når jeg har lavet første sæt af back squat, laver jeg et sæt af lying legcurl. Sådan fortsætter jeg indtil, jeg har lavet alle 4 sæt af begge øvelser.

Video: HER

Den næste øvelse hedder Split squat, og det er en øvelse, hvor man har en stepbænk til at ligge på gulvet. Så placerer man den ene fod på bænken og den anden bagved, så man står med spredte ben. Så bøjer man det ben, der står på stepbænken, således at ens knæ kører helt frem til ens tæer. Jeg kunne ikke finde en video, der viser, hvordan Anna og jeg laver øvelsen, da det er en øvelse, der kan laves på mange forskellige måder. Men jeg har fundet et billede, der kan fortælle jer lidt bedre, hvordan den skal udføres.
Denne øvelse laver jeg 3 sæt af, med 10-12 gentagelser og blot min egen kropsvægt.


Den næste øvelse hedder Backextensions. Det er en øvelse, man laver på et ''stativ'', som man ofte bruger til at træne sin ryg. Hvis I kigger på billedet nedenfor, er det nemmere at forklare øvelsen. Når I står "i stativet", skal I læne jer ned, imens I spænder godt op i ballerne, og så er det vigtigt, at I sørger for at komme langsomt op igen. Denne øvelse laver jeg 3 sæt af med 10-12 gentagelser. Jeg bruger kun min egen kropsvægt til denne øvelse.
Det er en øvelse jeg laver samme med Split squat.

Video: HER

Den sidste øvelse i mit benprogram er Benpress. Det er en øvelse, hvor man skal presse en masse vægt med benene. Den udføres også i en maskine, som jeg også er sikker på, at alle centre har. Denne øvelse laver jeg kun 2 sæt af men med 30 kilo med 20-25 gentagelser. Det er en af de hårdeste øvelser i dette program!

Video: HER


Jeg håber, I nyder at følge lidt med i mit forløb med min seje træner Anne. Når jeg er kommet rigtig ind i mine 2 nye programmer, vil jeg meget gerne også dele dem med jer. Skriv endelig, hvis I har nogle spørgsmå omkring mine programmer eller mit forløb.

Kisses M

  • Training

Synes godt om

Kommentarer

Aaron
,
Your body is perfect Mette! I like it a lot
Mettehogh
Mettehogh,
Thank you so so much!
nouw.com/mettehogh
Lonni
,
Hej Mette. Jeg kan ikke komme videre og se dit overkrop program. Er det slettet?
Lonni
IP: 82.99.3.229

Instagram @mettehogh