MIN TUR TIL DUBAI (OUTFITS, MADSTEDER & FORMEL 1)

Travel, Food

Hello there

I har nok ikke kunne undgå at se, at mine forældre og jeg, har været en uge i Dubai. Vi kom hjem i går aftes, og det har simpelthen været en helt fantastisk tur!

Vi tog afsted, udelukkende fordi vi gerne ville se afslutningsløbet i Formel 1. Hvis det er gået jeres næse forbi, er min familie og jeg, meget glade for motorsport, og bruger meget tid på det. Jeg var også i Italien i sommers, for at se formel 1, med min mandlige del af familien. Det kan i læse mere om her .

Dubai har altid været et sted jeg gerne ville besøge, men aldrig et sted vi herhjemme har snakket om, at besøge. Jeg tror egentlig ikke der har været en grund, det har bare aldrig været oppe at vende. Men her meldte muligheden sig altså, for både at se Formel 1, og for at opleve Dubai. Selve Formel 1 oplevelsen strakte sig fra fredag-søndag, men vi valgte at blive til torsdagen efter, så vi kunne opleve byen, og samtidig holde lidt ferie sammen. Så alt i alt, var vi i Dubai i 7 dage.

Selve Formel 1 oplevelse var helt fantastisk! Som jeg nævnte før, går min familie og jeg meget op i motorsport, og for mig er det det fedeste at slå motorsport, og rejser sammen! På den måde, kan jeg se fedt race, opleve nye steder af verden, samtidig med, at jeg får sol, og kommer væk hjemmefra. At det så er sammen med mine forældre, gør det bare endnu bedre. Der var gjort så meget ud af det på banen. Der var både live musik om dagen, masser af boder, danse opvisninger, fly shows osv. Det var magisk. Selvom man ikke normalt er til racerløb, kan jeg anbefale jer at tage afsted alligevel, der sker så meget mere, end blot race. Både lørdag og søndag aften, var der gratis koncert med Sam smith, og Guns and Roses. Vi var dog ikke med, da vi havde andre planer, men jeg gad ellers godt, havde hørt Sam Smith.

Løbet der blev kørt om søndagen, var det sidste løb for denne sæson. Det var også en af grundene til, at jeg gerne ville se netop dette løb! Det kunne være sjovt, at se hvordan det foregår. Det var i følge mig, et af de bedste løb, der har været hele året. Hvis i selv så løbet, ved i hvad jeg snakker om! Der var helt vanvittig mange gode overhalinger, og kørerne gav sig 110%. Det var fedt at se. Jeg var virkelig tilfreds med det hele!

Lad os hoppe videre til noget, der måske interesserer flere af jer, end motorsport, haha

Hjemmefra havde jeg lavet lange lister med spisesteder, ting vi skulle se, osv. Lad mig bare være helt ærlig, vi nåede næsten INTET af det der stod på listen. Tiden fløj afsted, og det var ellers ikke fordi, at vi bare lå og pillede næse. Det var faktisk først den aller sidste dag, at vi var på stranden, ellers har vi været rundt omkring. Men alligevel nåede vi ikke meget. Vi fik set Dubai Mall, Buij Kalifa, The Palm, og selvfølgelig Dubai Marina.

Af spisesteder fik vi ikke spist så mange af de steder, vi havde planlagt hjemmefra. Vi tog det lidt som det kom. Vi gik ud og kiggede i byen, og hoppede derind, hvor vi synes det så lækkert og indbydende ud. En af de sidste dage fandt vi den hyggeligste franske restaurant, nede ved Marinaen (Bistro Des Arts). Min familie har aldrig gået op i hverken fransk mad, vin eller andet, men denne restaurant blev vores ultimativt favorit. Mine forældre fandt den tilfældigt en dag de var ude at gå en tur, mens jeg sås med nogle venner, hvor min far cravede en kold øl (Hvilket er svært at finde i arabiske lande), det kunne man få derinde. Dagen efter spiste vi frokost derinde, hvilket var helt fantastisk! Så godt, at vi faktisk bookede bord, til aftensmad, til den sidste aften. Det var helt fantastisk mad, god service, og i de hyggeligste omgivelser.

Jeg må altså erkende, at jeg har været en lidt dårlig blogger på turen, fordi jeg har næsten ikke taget nogle billeder af maden.. Jeg er en sucker for god mad, så ofte glemmer jeg at tage billeder af det, før jeg allerede har overfaldet tallerkenen. Men tag mine ord for gode varer, det var L Æ K K E R T !

Udover den franske, spiste vi også på ''The Cheesecake factory'', hvilket trods navnet, ikke (kun) er et kagested, men en super lækker restaurant! Min mor og jeg fik de lækreste salater, mens min far fik noget langtidsstegt kød, med kartoffelmos og en form for sauce. Alt derinde var så lækkert. Det eneste minus var, at portionerne var så store, at vi ikke kunne spise cheesecake, da vi var færdige.. Det må blive næste gang, de så nemlig SÅ lækre ud!

En af de restauranter jeg nåede at spise på, som også stod på listen var ''NusrEt'', måske bedre kendt som ''Salt bae''. Jeg var ude at spise med en god ven, og nogle af hans gode venner. Jeg havde høje forventninger til denne restaurant, og jeg kan sige hånden på hjertet. Det er det BEDSTE kød jeg nogensinde har smagt! Det smeltede på tungen. Alt deres tilbehør var helt perfekt, og deres dessert (Vi fik en pistacie tærte, med flødecreme og hele nødder, med flamberet sukker på toppen), var overdådig! Mine tænder løber helt i vand, bare af at tænke på, hvor lækker maden var! Der vil jeg gerne ind igen!

Dubai var en kæmpe oplevelse, og klart et sted jeg vil besøge igen! Jeg havde høje forventninger til byen, fordi jeg har hørt så meget godt om den. Jeg kan i hvert fald sige, at den levede fuldt ud op til mine forventninger!

Jeg håber i får en dejlig fredag