Fashion & lifestyle

LONDON GUIDE : MAD, HOTEL & OPLEVELSER

Hello there

Som i nok har bemærket, har jeg de sidste to uger besøgt London 2 gange, og det har vagt jeres interesse ! Det er så fedt at se, at i også er interesserede i mine rejser, da det jo er en ret stor del af mit liv. Der er blevet efterspurgt en rejseguide, til både mad, overnatningssted, og oplevelses ideer. Jeg har forsøgt at skrive alle mine erfaringer ned, så i kan kigge på dem, og se om i har lyst til at opleve nogle af de samme ting. Eftersom jeg ''kun'' var sammenlagt afsted i 4-5 dage, så har jeg ikke oplevet det helt store, men jeg har fundet frem til nogle små perler af gode restauranter, og hyggelige områder af byen, og det vil jeg gerne dele med jer

RART AT VIDE:

Valuta: Pund. 1 Pund = 8,70DKK
Sprog: Engelsk
Priser: London er ikke en billig by at befinde sig i. Det er en storby, og butikkerne/restauranterne ved godt hvad de skal tage for deres varer. Jeg vil sige priserne er meget lignede København.
Drikkepenge: Hvad jeg har erfaret, så er det meget normalt at betale omkring 10% i drikkepenge, men det er selvfølgelig helt op til en selv. Det afhænger også af, hvordan ens oplevelse har været på det pågældende sted.
Særligt: Husk at tage en adaptor med, da det ikke er det samme som i DK. Det har jeg før glemt i England, og har man først glemt det engang, så glemmer man (læs: jeg) det IKKE igen! Det koster ikke mange penge, og man kan få nogle adapterer/omformere, der er gældende til hele verden - GENIALT. Derudover er en paraply en god ting at tage med. London har som Danmark, et utilregneligt vejr.

HER BØR DU BO

Alle de 3 gange jeg har været i London, har jeg boet i Paddington. Det er et virkelig skønt og dejlig roligt sted. Der er et hav af hoteller, restauranter, og samtidig en masse søde lokale mennekser. Paddington ligger kun 10 min i undergrunden fra centrum, hvilket er super rart! Jeg kan klart anbefale af bo der.

Stüdyo Paddington by Bridgestreet

Dette hotel boede jeg på for to uger siden. Det var et lille og meget hyggeligt intimt hotel, med kun 21 værelser. Det er ikke muligt at tilkøbe morgenmad der, men der er et lille fælles køkken, hvor de har morgenmads produkter, så du selv kan lave morgenmad. Det er et utrolig smart hotel, hvis man rejser alene som mig, eller hvis man har planer om at være meget i byen, og ikke vil benytte hotellet det helt store. Det var pænt og rent, men ikke super stort. Personalet var utrolig søde, og meget behjælpelige hvis man havde spørgsmål. Hotellet gav et nøglekort, så man selv kunne lukke sig ind i bygningen om aftenen, hvor der ikke længere er personale i bygningen.

Det er klart et hotel jeg gerne vil bo på igen, når jeg kommer tilbage til London.

Hotellet indeholder:
Føntørrer
TV
Vaske muligheder
Aircondition

Pris: $ $
Prisen er rigtig fin. Jeg mener at jeg betalte omkring 800DKK pr. nat.

Royal Eagle Hotel

Dette hotel ligger som sagt også i Paddington, og kun 3 minutters gå gang til Paddington Underground. Det er et ældre hotel, og det kan godt ses på værelserne (med mindre man bestiller deres dyreste værelser, i didn't).

Personalet på hotellet er meget søde og høflige, og er tilstede på hotellet hele tiden.
Morgenmaden de tilbyder er i den bedre ende, i forhold til at det er England. Vi havde ved en fejl fået morgenmad med i prisen, og tjekkede det hurtigt ud, men endte med at spise i byen. I England er morgenmad bare ikke det samme som i DKK. Men er man lidt ligeglad med en fancy avocado mad, og en skinny latte til, så er det ganske udemærket, med både croissanter, kager, kogt skinke, frugt, juice og der var vist også nogle blødkogte æg. Det er bare mig der gerne vil ude og spise fancy insta mad ;)

Hotellet indeholder:
Elevator
Morgenmad
Vaske muligheder
Føntørrer

Pris: $ $
Prisen er nogenlunde det samme som det andet hotel. Jeg mener vi gav 750-850DKK pr nat, hvilket jeg synes er en helt fair pris i London. Hoteller er meget dyre i London, og man får ikke meget for pengene, så man skal ikke sætte næsen op efter hvid marmor og guld badebar, hvis ikke man vil betale det hvide ud af øjnene

HER BØR DU SPISE

CAIL'S BAKERY

Cail's Bakery er en kæde i England, med de hyggeligste små cafeer. De tilbyder lækre kager, brød, sandwiches, avocado madder osv, og selvfølgelig en masse lækker kaffe og te.

Stemningen er rigtig hyggelig, og maden er super lækker. Jeg var især vild med deres avocado mad, hvis i skulle være i tvivl om at jeg havde smagt den ;)

PRIS: $$
Jeg synes prisen derinde var helt fin. Generelt er det ikke billigt at gå på cafe i London, men her var det rigtig fint.

LA BRASSERIA MILANESE

Det her sted er noget af det bedste jeg har fået længe!! Det ligger få stop i undergrunden fra London centrum, i en lille by der hedder Marylebone. Der ligger mange hyggelige cafeer, restauranter, og især butikker i Marylebone.

Det er Italiensk mad på bedste maner. Jeg kan klart anbefale deres pasta retter, mmm de var lækre! Derudover har de også et særdeles godt vinkort, hvor man altså nemt kan blive tilbøjelig til at ville smage lidt af hvert.

Jeg var meget mæt efter hovedretten, og havde derfor ikke plads til deres dessert, selvom jeg VIRKELIG gerne ville.

Hvis i bor tæt på Marylebone, eller tæt på en underground, så gør jer selv den tjeneste af besøg denne restaurant.

Der var en hyggestemning uden lige derinde, og personalet forstod virkelig, at gøre ens aften god og behagelig.

Pris: $$$
Jeg var meget overrasket over at maden ikke var dyrre end den var. Jeg mener vi kom af med små 550-600kr for mad og drinks + vand med brus. Det var klart alle pengene værd. Det er bestemt et sted jeg vil komme tilbage til, når jeg kommer til London igen

COPPA CLUB

Det her er ultimativt det hyggeligste og mest instagram venlige cafe jeg har set. Jeg havde fået anbefalet denne cafe af ret mange forskellige mennekser, så jeg tænkte at det måtte jeg hellere opleve.

Det er en cafe ved Tower Bridge, med udsigt helt ned til vandet. Det der er særligt ved denne cafe er, at man sidder i små kupler udenfor, hvor der er pyntet hyggeligt op i hver eneste kuppel. Der var også en helt masse plads indenfor, men det er selvfølgelig ikke der folk helst vil sidde. Det vil også sige, at hvis man gerne vil have bord ude i kuplerne, så skal man altså bestille bord på forhånd..

Hele området var pyntet op med lyskæder, blomster, og andre hyggelige ting.

Maden var virkelig virkelig lækker! Vi var der til en sen morgenmad, og bestilte lidt forskelligt, men deres pandekager kan jeg klart anbefale!! Det er so far, de bedste pandekager med sirup og bær jeg har fået. Jeg bliver helt sulten af at tænke på dem. YUM

Pris: $$
Det her var virkelig billigt! Jeg mener vi kom af med 300DKK for 2 x avocado madder, yoghurt med müsli , pandekager, 2 kaffer, juice og vand. Jeg var meget overrasket over det. Eftersom det ligger helt ned til et turistattraktion havde jeg regnet med, at prisen var skyhøj. Men jeg tog heldigvis fejl

WAHACA

Dette sted havde jeg også fået anbefalet af mange! Det er en mexicansk kæde restaurant, med det lækreste mad! De havde et pænt stort menukort, med alverdens små retter, en helt masse drinks, og også øl.

Dog endte vi begge med at få en burrito, som smagte virkelig virkelig godt! Dertil fik jeg en Pale ale øl, som jeg stadig tænker lidt på, fordi den var så lækker!

Pris: $$
Maden var rigtig billig, i forhold til hvor godt det var! Der kan jeg anbefale jer at tage ind, hvis i har lyst til god mexicansk mad, med en masse lækre smage. Men tag det for gode varer, når der står at maden er stærk! De lyver ikke ;)

LE PAIN QUOTIDIEN

Denne cafe ligger også i Marylebone. Det er også en kæde som ligger flere steder. Herinde har jeg spist morgenmad, hvilket var ret lækkert! Det er et meget populært sted. Samtidig med at det er en cafe, er det også et bageri, hvor folk stod i lange lange køer for at købe deres brød. Jeg vil dertil også sige, at det er noget viiiirkelig lækkert brød de serverer!

De er meget kendte for deres bowls med grød. Dem smagte jeg desværre ikke, men de fleste i cafeen bestilte dem

Pris: $$
Vi kom af med 300kr for morgenmad, og kaffe. Det var okay, og meget almindeligt i London.

Jeg håber i har kunne bruge denne lille London guide

Nyd jeres tur, hvis nogle af jer snart skal afsted