Fashion & lifestyle

IF YOU CAN'T BE KIND, BE QUIET! DET KOSTER IKKE NOGET, AT SNAKKE PÆNT TIL HINANDEN!

Hello there

Jeg undskylder på forhånd, over dette indlæg til dels ville blive et lille surt opstød fra min side af. Men jeg mener det er nødvendigt i nogle tilfælde, og dette er et af dem. Normalt er jeg et meget tolerant menneske, men hvis jeg føler jeg bliver trådt over tæerne, eller andre personer bliver behandlet uretfærdigt, så finder jeg mig ikke i det længere. Det er hvad denne situation kommer til at handle om: Respektløshed, utålmodighed, barnlige voksne, og en dårlig oplevelse.

Det der sker er, at da jeg skal hjem fra Kreta, er mit fly blevet forsinket. Jeg vil lige kort forklare situationen for jer, så i forstår det. Torsdag middag (jeg skal flyve fredag aften), får jeg en besked fra PrimeraAir om, at mit fly er forsinket til fredag morgen kl. 07.00. Det tog jeg egentlig ikke så tungt, nærmere tværtimod. Det betød at Sara og jeg havde en aften mere sammen. Vi besluttede at tage til Chania for at hygge lidt, og få lidt lækkert aftensmad. Den nat når jeg at sove maks 2 timer, før jeg bliver hentet, og skal til lufthavnen. Da vi kommer ud i lufthavnen, er der allerede kaos, og folk er mega sure, og utilfredse og brokker sig, over alt de kan komme i tanke om. Dårlig service, dårligt flyselskab, dårlige guider, ikke nok informationer, dårligt hotel vi fik osv. Der var ingen grænser for hvad de kunne brokke sig over. Køen til at tjekke bagage ind, står stille, og efter 1,5 time får jeg endelig tjekket min ind. Derefter får vi af vide, at vores fly er ydereligere en time forsinket, hvilket egentlig passer mig super fint, efter den lange kø. På den måde kunne jeg nå at få lidt morgenmad inden vi skulle flyve. Mens vi sidder og venter, bliver nogle af gæsterne mere og mere utålmodige, og vil selvfølgelig gerne hjem. Kort tid efter får vi af vide, at flyet er yderligere forsinket, men at de ikke kan fortælle endnu, hvor længe. Vi sidder i omkring en time, før vi får af vide, at det drejer sig om 10 (!?!) timer. Simpelthen så ærgerligt! Men der er intet at gøre. That’s how it is, og alle var i samme situation.


Der var så meget kaos på et sted, jeg har aldrig oplevet noget lignende. Aldrig har jeg oplevet voksne mennesker, opføre sig så respektløst overfor hinanden, og ikke mindst overfor de stakkels Bravo Tours guider, der stod for denne fly afgang. Jeg er med på, at det er super træls at have ventet siden kl. 22 dagen forinden, og så få af vide, at flyet først flyver kl. 19.00 dagen efter, men hvad er der at gøre? Folk skældte ud, råbte af guiderne, kaldte dem ubrugelige, hundehoveder, og useriøse, og at de ikke havde styr på en skid, og hvad det her overhovedet lignede. En mand kom endda og truede en af guiderne med en sandwich, fordi han ikke mente den smagte som den skulle. Folk forsøgte virkelig, at finde selv de mindste ting de kunne brokke sig over. En mand blev så sur, at han begyndte at råbe af andre rejsende. Jeg stod ved siden af, og han kommer hen til en stakkels guide og siger ''nu må der forfanden da snart ske noget??'', og hun prøver at berolige ham, og siger, at hun sagtens kan forstå hans frustration, og godt ved at hele situationen er træls, men at de gør deres aller bedst, for at få styr på det hele. Han begynder at grine, og siger imens ''Haha, træls? Er det hvad du har at sige? Det her er så useriøst, og til grin, jeg er det tætteste på at eksplodere lige nu''. I det han siger det tænker jeg at det simpelthen ikke kan passe, og siger så til ham, at vi alle står i samme situation, og det ikke er fedt for nogle af os, heller ikke guiderne, hvorefter han afbryder, og griner igen, mens han siger ''haha, det vil jeg sgu da skide på, og om det er træls for guiderne, det er bare ikke mit problem''. Der blev jeg helt chokeret, og kunne simpelthen ikke engang svare ham. Der kom andre til, for at forsvare guiden, og for at få ham til at slappe af. Det endte med, at manden begyndte at råde og skælde de andre gæster ud. Jeg var helt chokeret. Ingen havde på det tidspunkt sovet, i noget der ligner 30 timer, og det gør noget ved humøret, det er klart. Men man kan altså godt behandle hinanden ordentligt alligevel. Alle guiderne, og dem fra lufthavnen, prøvede at gøre alt hvad de kunne, for at få styr på situationen, og for at gøre alle gæsterne glade, efter omstændighederne. Vi fik alle tilbuddet om om vi ville installeres på et hotel i nogle timer indtil vi skulle flyve senere på aftenen. Jeg takkede selvfølgelig ja, da det er super kedeligt, at sidde alene i en lufthavn hele dagen lang. Jeg fik et værelse på det lækreste 5 stjernede hotel! Jeg var helt overrasket, over hvor smukt det var. Der manglede bestemt ikke noget. Der var inkluderet ALT! Vi kunne bestille alt det mad og drikke vi ville, vi havde store altaner på værelserne, og personalet var så søde, og forstående!

Idet jeg er rejst alene, havde jeg selvfølgelig også et værelse for mig selv, hvilket var rigtig dejligt. Dog kunne jeg mærke, at det virkelig havde chokeret mig, at folk kunne være så negative, og respektløse i lufthavnen, og så mange timer uden søvn, mad og alt muligt andet, så jeg var faktisk rigtig ked af det, da jeg var på mit værelse. Men der var ikke så meget at gøre, end at tørre øjnene og komme videre i programmet. Jeg tror egentlig det var en blanding af søvnmangel, og folks opførsel. Jeg bliver nemt påvirket af mine omgivelser, og man bliver i seriøst dårligt humør, når folk skælder ud om ørene på en, i noget der ligner 7 timer. Jeg er helt med på, at der var super mange dårlige nyheder på stribe, jeg synes heller ikke helt det var sjovt! Det er første gang jeg oplever det, og at jeg så rejser alene på samme tid, det gør ikke situationen mere tryg. Men man bliver nødt til at finde de små positive ting, istedet for at være en sortseer.

Senere blev vi kørt tilbage til lufthavnen, for endelig skulle vi hjem. Den glæde varede desværre kort.. Kort tid efter, fandt vi ud af, at flyet var 1,5 timer yderligere forsinket. Det vil sige, at vi først skulle flyve kl. 20.30.. Jeg havde bevidst sat mig i et hjørne med mine hørebøffer, for ikke at høre på folk længere. Det kunne jeg ærligt ikke magte. På det tidspunkt synes jeg heller ikke slev, det var det fedeste at vente længere, så jeg havde ikke brug for folk der brokkede sig mere. Det ender dog med, at vi endelig kommer ombord på flyet, og skal til at flyve, MEN! Så sker der det, at vi åbenbart er lidt for sent på den, så vores fly er kommet bagerst i køen, om at køre ud på kørebanen, så vi yderligere skulle vente i 30 min i flyet, før vi kunne lette. Efter alt det, lettede vi heldigvis. Alle var begyndt at frygte, at vi først ville komme hjem dagen efter, inklusiv mig selv.

På flyet var personlaet simpelthen så søde, og forstående! De undskyldte mange gange for alle forsinkelserne, og havde som undskyldning, mad med til alle gæster, og sørget for fri bar hele turen hjem! Det synes jeg virkelig var fint, og forhåbentlig blev folk til mere tilfredse af det.

Det jeg egentlig vil frem til, med dette indlæg er! TAL PÆNT TIL HiNANDEN! Det hjælper ikke noget at hæve stemmen, eller skælde andre ud, i situationer som denne. Jeg ved det er en mega nedern position at stå i, jeg var der selv. Men det går ikke hurtigere af, at man bliver sur. Nu havde jeg den ''fordel'' at jeg kendte nogle af guiderne, som var i lufthavnen, og de vidste lige så lidt som gæsterne, så de var lige så frustrerede. Bare fordi nogle bærer en uniform, er det ikke ens betydende med, at de ved alt, eller er informeret 100%. De ventede på lige så mange informationer som gæsterne, og de ville lige så meget som gæsterne, have at flyet skulle flyve. Det gavner bare ikke noget at skælde ud, og det gælder alle situationer. Husk lige på, at personen du står overfor, også er et menneske, og gør sit bedste. Det gør ondt at tage imod så meget negativitet, og skæld ud på en gang. Folk bliver nødt til at opføre sig som anstændige mennesker, og slå koldt vand i blodet. Et forsinket fly, kan umuligt være det værste der kan ske? Come on, det kunne være meget være. Vi blev behandlet så godt. Vi fik gratis mad i lufthavnen, kom på 5 stjernede hoteller, gratis mad og drikke på flyet osv. Jeg synes helt ærligt, at folks opførsel var pinlig, andet har jeg simpelthen ikke at sige.

Jeg tror egentlig det var hvad jeg havde at skrive om det.

Husk hinanden på, at have JA-hatten på, og brug den. Spred god energi, og hold hovedet koldt. På den måde bliver alle situationer som denne, meget nemmere for gæster, så vel som arbejdende!

Må i have en rigtig god og GLAD dag!

Kisses M

Synes godt om

Kommentarer

KerinTobanelli
KerinTobanelli,
Det er så rigtigt. Folk kan være så respektløse nogle gange. Nu ved jeg ikke hvorfor flyet blev så forsinket, men hvis det var pga. problemer med flyet så er det da bedre at være sikker ("better safe than sorry"). Men godt du nåede hjem i god behold 😉
nouw.com/kerintobanelli
IP: 82.99.3.229

Instagram @mettehogh